matildajosefin

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Snabbkurs om hur man använder Gimp del 1

Av Matilda - 24 september 2012 21:13

Hej! Nu tänkte jag hålla en snabbkurs om hur man använder Gimp. Gimp är ett program där man gör om bilder och det är faktiskt riktigt kul om man vet vad man håller på med .


 

1. Först måste man ju öppna själva programmet ''Gimp''. Det finns massor av konstiga små knappar på vänster sida som ni kommer få mycket användning av.


2. För att påbörja en bild klickar man på en liten knapp som det står ''Arkiv'' på.


3. När du klickat på ''Arkiv'' ploppar det upp en massa skit. Då ska du trycka på ''Ny...''. En ruta hoppar fram och frågar hur bred och lång du vill att bilden ska bli. Skriv in bildstorleken och tryck på Ok. Jag valde 950 x 500.



4. Nu har du själva grundbilden. Gå tillbaks till ''Arkiv'' och klicka på ''Öppna..''. Då kan du välja en bild som du vill ha med. (Nu visar jag bara ett sätt man kan använda gimp på, det finns många fler sätt man kan göra om bilder på)

 
 
Fotograf Kameratrollet

Fotograf Kameratrollet

25 september 2012 02:12

Keep up. Kör på det här med olika guider och tips i Gimp. Testa gärna pluginet Gmic som är gratis till Gimp.

http://kameratrollet.se/blogg

Matilda

25 september 2012 07:46

Ok, sir (:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 9 februari 2013 14:35

Hej, jag heter Joel och jag är 7 år gammal. Just nu sitter jag i min säng och spelar sims. Jag är jag jävligt arg eftersom att jag inte får se simmarna gå på toa. Det blir bara pixligt. Hejdå! (Det var jag, asså Matilda som skrev vad han sa efters...

Av Matilda - 10 december 2012 15:05

Nu har jag lite tråkigt och tänkte blogga lite, jag sitter på bussen med mina kompisar Fanny och Matilda! Ha det gött med er!! ...

Av Matilda - 9 december 2012 15:21

Hej bloggen! Just nu sitter jag på tåget påväg från Agnes? Vi hade det kul. Igår kväll skulle vi se på sagan om ringen och efter en timme höll jag på att somna hela tiden :)) Imorse åt vi frukost ungefär klockan 10 och sen skulle jag packa. Kra...

Av Matilda - 8 december 2012 08:32

Godmorgon bloggen!! Nu har jag precis vaknat och är lite så där halv trött men jag bloggar endå!! Ha det bra!! //Agnes ...

Av Matilda - 7 december 2012 20:44

Japp, nu har vi blivit två bloggers på min finfina blogg!! Hon heter agnes och är en god vän till mig (hon är också blondin..) I slutet av alla våra inlägg så kommer vi förstås skriva vem som har gjort inlägget, så ni behöver inte bli oroliga ;))...

Presentation


Jag är en tolvårig kort tjej som älskar att skratta. Jag bloggar om mitt liv, guider och annat kuligt ^^)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Letar du efter något speciellt..?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards